تازه های دنیای ما
بر اساس خبرهایی از نویسندگان آزاد اندیش

در باره ما
 

با سلام به دوستان عزیز و گرامی هدف ما از ارایه این وبلاگ ایجاد درک عمیقتری از تحولات و رویدادهاو انعکاس حقایق بدون پرده روز دنیا میباشد . از اینکه ما را همراهی میکنید متشکریم.

 

لينك روزانه
 
سایت کاریکاتوری هولوکاست
کانون پژوهش و تحقیقات بیداری
موسسه فرهنگی موعود
بانک سخن بزرگان
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  پاکستان سیل‌زده از نگاه ماهواره‌ها   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


cod by www.Pichak.net-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل
 


پاکستان سیل‌زده از نگاه ماهواره‌ها

پاکستان سیل‌زده از نگاه ماهواره‌ها / گزارش تصویری

تصاویر ارسال‌شده از چندین ماهواره ناسا آغاز سیل سهمگین پاکستان، عوامل دخیل در آن، گستردگی طغیان‌ها، آب‌گرفتگی و از میان‌رفتن پوشش گیاهی را در کنار حجم مناطق آسیب‌دیده نشان می‌دهند.


محبوبه عمیدی: اواخر جولای گذشته/هفته دوم مردادماه سیل ناشی از باران‌های موسمی سهمگین در برخی از ایالت‌های پاکستان آغاز‌ شده و هنوز ادامه دارد. مطابق اعلام اسوشیتدپرس، این سیل عظیم حدود یک‌پنجم از جمعیت این کشور 170 میلیونی را درگیر کرده است. ده‌ها‌هزار روستا ویران شده، میلیون‌ها نفر بی‌خانمان در سراسر این کشور آواره شده‌اند و آمار کشته‌شدگان بیش از 1500 نفر اعلام شده است. این تمام فاجعه‌ای نیست که دارد در پاکستان رخ می‌دهد، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند سیلاب‌ها تا اواخر آگوست/هفته آینده جریان خواهند داشت و ویرانی به بار خواهند آورد.

به گزارش ناسا، تصاویر گرفته‌شده از این مناطق توسط ماهواره کلودست متعلق به ناسا آغاز طغیان و جاری‌شدن سیل را در آخرین روزهای جولای در پاکستان به وضوح نشان می‌دهد. تصاویر نشان می‌دهند همزمان با آغاز جاری‌شدن سیل در برخی مناطق، طوفان شدید نیز سطح وسیعی از این کشور را در برگرفته بوده است. در روزهای 28 و 29 جولای حدود 400میلیمتر باران از این توده‌های توفانی جاری‌شده و باعث‌شده رودهای ایندوس و کابل طغیان کنند. توفان‌هایی با ساختار مشابه به دلیل رطوبت بالای منطقه در تابستان که حاصل باران‌های شدید موسمی گرمسیری است، متداول هستند اما همزمانی این توفان‌ها با پدیده لانینا (عکس پدیده النینو، حالت سرد‌شدن آب‌های اقیانوسی) قدرت بیشتری به آنها داده و تمامی شرایط آب‌و‌هوایی منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده است. داده‌های ارسال‌شده توسط کلودست را می‌توانید در انتهای تصویر اول ببینید.

سیل در پاکستان
اگر به بخش بالایی تصویر دوم که توسط MODIS یا اسپکترورادیومتر تصویربرداری دقت متوسط متعلق به ناسا گرفته‌شده نگاه کنید، ابرهای سفید روشنی را می‌بینید که بالای خوشه توفانی منطقه قرار گرفته‌اند. خط آبی عمود به تصویر مسیر حرکت کلودست را هنگام گرفته‌شدن این تصویر نشان می‌دهد. این مسیر منطبق بر توده توفانی واقع‌شده در مناطق شمالی پاکستان است.

سیل در پاکستان

همان‌طور که در نیمه بالای تصویر دوم دیده می‌شود طبقه‌بندی ابرها توسط این ماهواره نشان می‌دهد اغلب آنها لایه‌های متعددی از ابرهای باران‌زای کومولونیمبوس هستند که نمونه بارز آغاز توفان‌های بسیار‌شدید هستند. با دقت در نیمه انتهایی تصویر دوم که ساختار سه‌بعدی عمودی توفان را در امتداد مسیر حرکت ماهواره نشان می‌دهد، می‌توان بارش‌های سنگین را دید. داده‌های اعلام‌شده توسط کلودست ارتفاع ابرها را در عمیق‌ترین حالت همرفتی حدود 15کیلومتر نشان می‌دهند.

دو تصویر بعدی کنار هم توسط دوربین دید عمودی نصب‌شده روی MISR اسپکترورادیومتر تصویربرداری چند‌زاویه‌ای ناسا که بر روی ماهواره ترا قرار دارد، گرفته‌شده‌اند. تصویر سمت چپ 8 آگوست 2009/17 مردادماه 1388 گرفته‌شده و تصویر سمت راست متعلق به 11 آگوست جاری/20 مردادماه است. تفاوت میان منطقه سبز در دو تصویر ضدنور که توسط پرتوهای زیرقرمز‌ نزدیک تهیه شده‌اند به وضوح به زیر آب‌رفتن پوشش گیاهی زمین‌های اطراف رودخانه را نشان می‌دهد. در عکس سمت چپ این پوشش گیاهی به واسطه تابش طیف الکترومغناطیسی زیرقرمز نزدیک روشن‌تر از مناطق دیگر به نظر می‌رسد.

سیل در پاکستان

این دو تصویر نواحی جنوبی پاکستان شامل ایالت سند را نشان می‌دهند. ایندوس، طولانی‌ترین رود پاکستان را می‌توانید در این تصویر ببینید که دارد از انتهای چپ آن به سمت راست تصویر پیچ‌و‌تاب می‌خورد. کناره‌های چپ و میانه تصویر دریاچه Manchhar قرار دارد که به سمت راست کشیده‌شده و می‌توان آنرا به رنگ‌های سبز و نیلی دید. بخش‌های زرد متمایل به قهوه‌ای رسوبات ناشی از حرکت سیلاب هستند. ابرها نیز به رنگ سفید دیده می‌شوند. در تصویر متعلق به سال 2009 عرض رودخانه ایندوس حدود 1کیلومتر است در حالی که طغیان و سیلاب سال جاری این پهنه را به بیش از 23کیلومتر رسانده است. طغیان در مناطق غربی رودخانه بیشتر دیده می‌شود.

دو تصویر ضدنور متصل به یکدیگر توسط AIRS ژرفاسنج زیرقرمز جوی متعلق به ماهواره آکوا گرفته شده‌اند. این تصاویر نیز مناطق جنوبی پاکستان و ایالت سند را نشان می‌دهند. ایندوس را می‌توان در بالای راست تصویر دید که دارد به سمت جنوب‌غربی حرکت می‌کند و گسترده می‌شود. تصویر سمت چپ متعلق به 9 جولای 2010/21ام تیرماه و قبل از آغاز طغیان رودخانه است اما تصویر سمت راست 10 آگوست 2010/19 مردادماه جاری گرفته‌شده است.

 

سیل در پاکستان

اولین تصویر توسط ابزار تشعشع‌سنج بازتابی و انتشار حرارتی پیشرفته فضایی موسوم به ASTERکه روی ماهواره ترا نصب‌شده گرفته‌شده است. این تصویر که 18ام آگوست جاری/27ام مردادماه گرفته‌شده، نمایی شفاف و بدون ابر را از شهر ساکر که حدود نیم‌میلیون نفر جمعیت دارد و در ایالت سند واقع‌شده، نشان می‌دهد. مناطق خاکستری که اغلب پایین و سمت چپ تصویر قرار گرفته‌اند، مناطق شهری را نشان می‌دهند. شهر در کناره ایندوس واقع‌شده و رودخانه بزرگ‌ترین شبکه آبیاری کانال‌مبنای جهان را در این منطقه شکل داده است. مطابق داده‌ها این شهر از معدود شهرهایی است که ویرانی گسترده حاصل از طغیان را تجربه کرده اند. حدود 4میلیون نفر در ایالت سند آواره شده‌اند. سرپناه‌های موقت در گوشه‌ و کنار برای اسکان آوارگان بر پا شده‌اند. اغلب زمین‌های کنار رودخانه، مزارع و باغ‌های میوه بوده‌اند که طغیان اکثر محصولات آنها را نیز از میان برده است.


|

نوشته شده در 5 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فاجعه سیل در پاکستان

کمک آیت الله مکارم به سیل زدگان پاکستان
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار سفیر پاکستان اظهار داشت: من 50 هزار دلار به حساب سیل زدگان پاکستان واریز می‌کنم و به مردم هم سفارش می‌کنم که بخشی از وجوهات شرعی خودشان را برای کمک به سیل زدگان پاکستان اختصاص دهند.
آیت‌الله مکارم شیرازی 50 هزار دلار به سیل زدگان پاکستان کمک کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر دوشنبه در دیدار سفیر پاکستان اظهار داشت: من 50 هزار دلار به حساب سیل زدگان پاکستان واریز می‌کنم و به مردم هم سفارش می‌کنم که بخشی از وجوهات شرعی خودشان را برای کمک به سیل زدگان پاکستان اختصاص دهند.

این مرجع تقلید عمق فاجعه سیل در پاکستان را گسترده توصیف کرد و افزود: من از این فاجعه دردناکی که برای برادران و خواهران ما در پاکستان واقع شده بسیار نگران هستم و شب‌ها و روزهای متوالی از فکر سیل زدگان بیرون نمی‌روم.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این فاجعه بسیار وسیع و گسترده است و بر همه مسلمانان و آزادگان دنیا لازم است که به کمک برادران و خواهران پاکستانی بشتابند.

وی اظهار داشت: ما از خدا می‌خواهیم که آثار این فاجعه هر چه زودتر برچیده شود و دعا می‌کنیم که دیگر امثال این فجایع برای برادران ما در پاکستان واقع نشود.

استاد برجسته حوزه علمیه خطاب به سفیر پاکستان اظهار داشت: آنچه که باعث تأسف شماست موجب تأسف ماست و آنچه که باعث خوشبختی شما می‌باشد موجب خوشبختی ماست.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یقین داشته باشید که ما در مسائلی که برای شما در پاکستان واقع شده، با شما شریک و سهیم هستیم و انشا الله تلاش می‌کنیم مسئولیت خودمان را در مقابل این فاجعه انجام دهیم.

آنهایی که دم از دوستی بشر می‌زنند احساس مسئولیت کنند

وی ادامه داد: امیدواریم آنهایی که دم از دوستی بشر (غیرمسلمانان) می‌زنند احساس مسئولیت و تنها به اظهار تأسف قناعت نکنند و به قول‌هایی که مطابق آن عمل نمی‌کنند قناعت نکنند، بلکه قولی بدهند که در کنار آن بایستند و عمل کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سفیر پاکستان گفت: سلام مرا به دولتمردان و علمای برجسته پاکستان برسانید و بگوئید که ما در این غم و اندوه با شما سهیم هستیم و انشا الله مسئولیت خودمان را انجام می‌دهیم.

پاکستان به تروریست‌ها مجال ندهد

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توقع نظام جمهوری اسلامی از دولت پاکستان تصریح کرد: ما می‌توانیم این خواسته را از دولتمردان پاکستان داشته باشیم که به تروریست‌ها مجال ندهند که این دو کشور همسایه برادر را نسبت به هم بدبین کنند.

وی اضافه کرد: دولتمردان پاکستان باید آنچه در توان دارند از کمک‌های اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی به ما بدهند تا بتوانیم مرزهای خودمان را امن کنیم و ملت ما دچار فاجعه انسانی به وسیله تروریست‌ها نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشترکات فرهنگی بین پاکستان و ایران اظهار داشت: ما با پاکستانی‌ها جهات مشترک فراوانی داریم. سزاوار است در دنیای طوفان زده امروز در کنار هم باشیم و متحد هم باشیم و اجازه ندهیم افراد فاسد این اتحاد و صمیمیت ما را بهم بزنند.

وی اظهار داشت: معتقدم ریشه ترورها در تعلیمات مدارس دینی وهابی‌هاست باید بر برنامه‌های مدارس وهابی‌ها نظارت بیشتری انجام شود.


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فاجعه سیل در پاکستان

 

سفير پاكستان در ايران:
20 ميليون نفر بر اثر سيل در پاكستان بي‌خانمان شدند

خبرگزاري فارس: سفير پاكستان در ايران گفت: طبق آمار ارائه شده 20 ميليون نفر در پاكستان بر اثر سيل بي‏خانمان شده و نزديك به 7 هزار نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمدبخش عباسي بعداز ظهر امروز (دوشنبه) در حاشيه ديدار با آيت‌الله مكارم‌شيرازي در گفت‌وگو با خبرنگاران به موضوع سيل در كشور پاكستان اشاره كرد و گفت: وضعيت در پاكستان بسيار بحراني است و تمامي كشور به حالت بحراني و فاجعه در آمده است.
وي تصريح كرد: هر كس هر چيزي را كه داشته است از دست داده و انتظار مي‌رود تا همگان به مردم پاكستان كمك كنند.
عباسي افزود: روز گذشته دبيركل سازمان ملل در پاكستان حاضر شد و از نزديك وضعيت بحراني مردم را مشاهده كرد.
سفير پاكستان در ايران اذعان داشت: برخي كشورهاي اسلامي نيز وارد شده و كمك‌هاي خود را به مردم پاكستان از طريق بالگرد و هواپيما ارائه مي‌دهند.
وي در خصوص آمار كشته شدگان گفت: طبق آمار ارائه شده 20 ميليون نفر در پاكستان بر اثر سيل بي‌خانمان شده و نزديك به 7 هزار نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.
عباسي ادامه داد: چندين ميليون دام نيز از بين رفته و به زمين‌هاي زراعتي خسارت‌هاي بسياري وارد شده است.

*مردم پاكستان در محاصره آب هستند
سفير پاكستان در ايران تأكيد كرد: مردم پاكستان در محاصره آب هستند و انتظار است تا به آنها كمك كرده و به اين فاجعه بحراني پايان داده شود.
وي افزود: مردم پاكستان به همه چيز نياز دارند و در وضعيتي بسيار نامناسب زندگي مي‌كنند.
عباسي با اشاره به اهميت تأكيد علما بر اهتمام ويژه مردم به سيل‌زدگان گفت: سخن مراجع و علما بسيار تأثيرگذار است و آنها مي‌توانند با سخنان خود مردم را به كمك‌ كردن تشويق كنند.
سفير پاكستان در ايران در پايان گفت: از مردم ايران مي‌خواهم بعد از هر نماز براي مردم پاكستان دعا كنند تا شاهد رفع مشكلات آنها باشيم.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


فاجعه سیل در پاکستان

سیل در پاکستان بدتر هم می‌شود

دو هفته است که در پاکستان باران‌های موسمی قطع نشده‌اند و آبی که می‌بایست طی 4 ماه می‌بارید، در یک هفته بر زمین فرو ریخت. اوضاع نامناسبت زیست‌محیطی در پاکستان هم اثرات این حجم عظیم آب را تقویت کرد تا بدترین سیلاب هشتاد سال اخیر در پاکستان پرجمعیت روی دهد و آغاز فاجعه‌ای انسانی را رقم بزند.

 دو هفته از آغاز سیل در پاکستان می‌گذرد و هنوز بارش باران قطع نشده است. به  گزارش نیچر

، این باران‌ها تا همین جای کار بدترین سیل 80 سال گذشته پاکستان را به راه انداخته، زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده و جان 1600 نفر را نیز گرفته و بدتر این که حتی با فرونشستن سیلاب نیز مشکل تمام نمی‌شود، بلکه مردم مصیبت زده باید تا مدت‌ها بعد از آن، اثرات جانبی این فاجعه انسانی را تحمل کنند. 

دلیل اصلی بارش‌های شدید باران چیست؟
به عقیده هواشناسان، مقصر اصلی تغییر در وضع آب و هوا نیست، بلکه خود جو زمین است که سبب چنین رخدادهایی می‌شود. یک جریان غیر عادی هوا در لایه‌های بالایی اتمسفر از سمت شمال، سبب تشدید باران در مناطقی می‌شود که هم اکنون در میانه فصل بارش‌های موسمی تابستان قرار دارند. رامش کومار، از هواشناس‌های موسسه ملی اقیانوس شناسی در گوای هند می‌گوید:‌ «چیزی که سال جاری را از بقیه جدا کرده است، تشدید و تمرکز باران‌های موسمی است. بارانی که قرار بود چهار ماه به طول بینجامد، تنها در دو روز متمرکز شده بود». نقشه زیر، مناطق سیل زده پاکستان را به رنگ آبی نشان داده است. 

آیا فعالیت‌های انسانی سیل را تشدید کرده است؟
رشد بالای جمعیت در پاکستان منجر به زوال شدید محیط زیست طبیعی این کشور شده است. این شامل جنگل زدایی گسترده و ساخت سدهایی برای آبیاری و تولید برق در انشعاب‌های رود سند شده است. سال‌ها ناآرامی سیاسی نیز تاثیر خود را گذاشته و مین‌های زمینی نیز در اثر سیل جابجا شده‌اند، و خطر مضاعفی را برای عملیات نجات پدید آورده‌اند.

آیا آن گونه که برخی از گزارش‌های رسانه‌ای ادعا کرده‌اند، بحران انسانی فجیع‌تر از سونامی سال 2004 / 1382 در جنوب شرقی آسیا است؟
از نظر میزان مرگ و میر، خیر . با توجه به این که طبق آمار رسمی، این سیلاب 1600 نفر تلفات داشته است، این میزان کمتر از یک درصد تسونامی اقیانوس هند در سال 2004 است. با این حال، دامنه فاجعه هر روز در حال گسترش است، چرا که 114 میلیون نفر نیاز به کمک‌های فوری امدادگران دارند. خیلی از جاده‌ها و پل‌های پاکستان نابود شده‌اند، وضع بسیار بد هوا مانع از برخاستن هلیکوپترها هم شده است، و عملیات امداد و نجات را با کندی روبرو کرده است.
در 11آگوست، سازمان ملل متحد و شرکایش درخواست کمک کردند و بانک جهانی اعلام کرد که یک کمک 900 میلیون دلاری را برای نجات و بازسازی در نظر خواهد گرفت.

در مورد بیماری چه؟
واقعیت تلخ این است که بیماری‌های آبی با سیلاب ارتباط دارند؛ و با شیوع وبا که در ایالت خیبر شمالی در پاکستان گزارش شده است، به نظر می‌رسد که مصیبت‌های این سیل سر باز ایستادن ندارند. اکنون، ترس از این است که در نبود سیستم فاضلاب، با گسترش شدید بیماری‌های کشنده اسهالی مواجه شویم. آب‌های راکد نیز خطرات دیگری را به همراه دارند. سندی کیرنکراس، مهندس سلامت عمومی در دانشگاه بهداشت و درمان‌های گرمسیری لندن می‌گوید:‌ «سیل‌های پاکستان و آب‌های راکد ممکن است سبب افزایش ابتلا به مالاریا هم شوند»

پاکستان چگونه می‌تواند خود را برای مواجهه با سیلاب‌های آینده آماده کند؟
شاه مراد آلیانی، نماینده پاکستان در اتحادیه بین المللی حفاظت از منابع طبیعی می‌گوید: «در حال حاضر هیچ استراتژی موثری برای مدیریت آب در پاکستان وجود ندارد».
چنین استراتژی باید شامل بهبود سیستم‌های پیش‌بینی سیل و همچنین ساخت دیواره‌های مقابله با سیل در طول رود سند شود که اکثر جمعیت جنوبی پاکستان در اطراف آن زندگی می‌کنند. تلاش‌های بین المللی در این جبهه، مرکز مشترک پژوهشی کمیسیون اروپایی را هم در بر می‌گیرد که در حال تولید و آزمایش یک سیستم جهانی تشخیص سیل برای نظارت بر سیلاب‌ها از فضا می‌شود.

تغییرات آب و هوایی چگونه می‌توانند در آینده بر این منطقه تاثیر بگذارند؟
کومار می‌گوید: «با گرم‌تر شدن هوا، ظرفیت نگهداری و حمل رطوبت افزایش می‌یابد». یا به عبارت ساده‌تر: اگر آب و هوای پاکستان در آینده گرم‌تر شود، بارش باران از این هم بیشتر خواهد شد.
به نظر می‌رسد که تعداد باران‌های سیل‌آسای شبه جزیره هند در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باشد. یک تحقیق در سال 2006 نشان داد که شاید این روند رو به افزایش هم باشد؛ هر چند که پژوهش‌گران نمی‌توانند این را به طور مشخص به تغییرات آب و هوایی ارتباط دهند.
ولی خیلی از پژوهشگران بر این باورند که سیلاب‌های کنونی شاید بخشی از یک روند طولانی مدت‌تر باشند. جف نایت، کارشناس تغییرات آب و هوایی در مرکز هادلی سازمان هواشناسی انگلیس می‌گوید: «تغییر آب و هوا نقشی کوچک ولی پیوسته در باران‌های شدید در آن منطقه خواهد داشت».


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
 » پند نامه
» سخنانی از بزرگان
» منتخب سخنان امام علی (ع)
» جهان امروز در یک نگاه
» فاجعه سیل در پاکستان
» افشا گری ویکی لیکس
» حمله اسراییل به ایران
» خانه های زیبا ی سربازان آمریکایی در ایران
» فتوای جدید خاخام اسراییلی !
» اصرار کشیش آمریکایی بر قرآن سوزی
» ای قدس عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
» همسر سارکوزی نماد زنهای فاسد فرانسه
» اوباما تو هم آره !
» نیروگاه بوشهر و ترس نماینده کویت
» فلسطینیها باید طاعون بگیرند !
» مذاکرات سازش, ننگ جهان اسلام
» فیلم کویتی ضد شیعه
» سران صهیونیست عربستان بدون نقاب اسلام
» درخواست شیخ عربستان از متحدان صهیونیست
» درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!
» قرآن سوزی صلیبیها و صهیونیستها آغاز رسمی جنگ علیه اسلام
» استقبال ستودنی ملت لبنان قهرمان از رییس جمهور احمدی تژاد
» فرو پاشی قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا
» انقلاب مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري
» انقلاب لیبی در امتداد انقلاب اسلامی عظیم جهانی
» زندگینامه و خاطرات مشاهیر
» به یاد امام موسی صدر
» دختری که صهیونیستها از نامش میترسند
» به یاد دکتر چمران عزیز
» دانستنیهای امروز
» روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم
» آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟
» VOA صدای آمریکا نه صدای اسراییل !
» رسوا ییهای اخلاقی برگزیدگان مردم آمریکا !
» سعودیهای یهودی و عقده های ضدشیعی
» شیعیان مظلوم ولی سرافراز
» آل سعود غاصبان حرمین شریفین
» آل سعود يا در اصل آل يهود
» همه چیز درباره شبکه فارسی وان
» آدم های فارسی وان
» گذری بر دنیای سیاست
» ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
» منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
» عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس
» شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند
» نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88 Top2009
» # میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
» بلر و جورج بوش در راه محاکمه
» رسوایی آشوبگران سبز در دستکاری عکس مراسم روز قدس
» استقبال ملت از فتنه گران سبز در روز با شکوه قدس 89
» بهترین تیکه مناظره دکتر احمدی نژاد و کروبی !
» اخبار داغ داخلی
» میدان انقلاب تهران محصول اسراییل !
» واقعیت این است ایران بمب اتم دارد !
» بمب اتم ایرانی آرزوی هر ایرانی !
» ! شجریان 0 ساسی مانکن 20
» بیانیه موسوی و کروبی آخرین میخ به تابوت فتنه سبز
» درباره ستارگان هدایت
» برگی از زندگانی امام علی ع
» هولوکاست افسانه مضحک دنیای مبنذل غرب
» هولوکاست چیست؟
» هولوکاست کلاه برداری بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست دروغ بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست اوج تخیل و توهم صهیونیستها !
» یهودیهای فاسد عوامل پشت پرده داستان هولوکاست !
» واقعیت هولوکاست از دیدگاه تحقیق
» رسانه های صهیونیستی و ضد ایرانی
» العربیه صدای رسمی صهیونیستها و صلیبیها
» تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني
» العربیه و دروغهای آشکار ضد ایرانی
» العربیه و ارتباط رسمی با گروهک تروریستی جندالله
» العربیه پان عربیست و صهیونیست و وحشت از استان خلیج فارس ایرانی
» وهابیهای مرتد سعودی بلای جان مدیر العربیه !
» العربیه یا در اصل العبریه در دام دروغهای سیزده !
» بی بی سی محل تجمع مزدوران بهایی
» بی بی سی مزدور صهیونیستها
» سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل
» عکس و متن سخنرانی جانانه دکتر احمدی نژاد
» متن کامل سخنرانی دشمن شکن رییس جمهور قهرمان ایران دکتر احمدی نژاد
» کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین
 

لينك دوستان
 » : فروشگاه اینترنتی بستان20 » هولوکاست افسانه صهیونیستها » کانون پژوهش و تحقیقات بیداری » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

اسفند 1389
بهمن 1389
آبان 1389
مهر 1389
شهريور 1389

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');